Yahoo! lucrează la o tehnologie care va personaliza conținutul web pentru utilizatorii de aparate mobile, a declarat vineri directorul general al companiei Marissa Mayer, transmite Bloomberg.
Datele utilizatorilor vor face posibilă crearea unui așa-numit grafic al intereselor, care să permită generarea unui Internet personalizat, a spus Mayer într-un interviu acordat la Forumul Mondial de la Davos.
Datele vor fi deținute de utilizatori, care vor putea să își transfere informațiile între platforme.
Mayer a investit în tehnologia wireless, în încercarea de a atrage utilizatori și venituri din publicitate de la Facebook și Google.
De când a devenit director general al Yahoo! în iulie anul trecut, Mayer a actualizat aplicația Flickr pentru fotografii, a cumpărat firma startup de aplicații mobile Stamped și a anunțat planuri de angajare a unor ingineri specialiști în smartphone-uri și tablete PC.
„Web-ul devine atât de vast, există atât de mult conținut, iar acum, cu aparatele mobile, atâtea activități. Cum punem toate astea la un loc? Răspunsul Yahoo! va fi o aplicație de ordonare a informațiilor, personalizată, pentru telefoanele mobile”, a arătat șefa Yahoo!.
Mayer, al cincilea CEO al Yahoo! din ultimii cinci ani, vrea să inverseze declinul din ultimii trei ani al vânzărilor, în condițiile în care utilizatorii de Internet s-au îndreptat către Facebook și Google.
De la preluarea funcției de CEO de către Mayer, acțiunile Yahoo! au urcat cu circa 30%.